0542 228 88 29
  • Ana Sayfa
  • Neler Yaparız?
    • Google Ads Reklamları
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • Web Tasarımı
    • SEO
    • Facebook Reklamları
    • Instagram Reklamları
    • Email Marketing
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Bizden Haberler
    • Referanslar
    • Kariyer
  • Blog
  • İletişim

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir?

9 Ocak 2017Mehmet Kanalp

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), sizin ilgili anahtar kelimeleriniz arama motorlarında arandığında internet sitenizin ana sayfası veya iç sayfalarının organik  yani ücretsiz arama sonuçlarında görünürlüğünü arttıran çalışmalardır.

SEO çalışması için sitenizde ve sayfalarında yapılması gereken değişiklikler hem yazılım hem de içerik alanını ilgilendirir. Özgün yazılmış, Google’ı değil okuyucuyu hedefleyen kaliteli bir içerik teknik birkaç dokunuşla da desteklenince sizi daha yukarılara taşıması kaçınılmazdır.

Arama motorları için değil okurlarınız için özgün içerik üretmeniz, her durumda sizin yararınıza olacaktır. Eskiden seo denince akla gelen çalışma; anahtar kelimelerininiz varyasyonlarını internet sitenizin ana sayfasına yazıp iç sayfalara link vermekti. Ancak Google’da zamanla kendini geliştirip insan zekasına yakın bir algoritma ile çalışmaya başladı. Artık neyin ne için yapıldığı çok kolay anlaşılıyor. Ama burda şu sonuç çıkmasın; yükselmek için yapılan çalışmanın Google açısından bir karşılığı yoktur. Aksine Google’ın yapılmasını istediği iyileştirmeler yapılınca zaten  sizi üst sıralara taşıyor.

Kaliteli İçerik

Yazılım alanında, HTML kodları içerisinde meta başlıklar ve meta tanımların yanı sıra URL’ler, Site Haritası vb’nin düzenlenmesi ve arama motorlarına gönderilmesi de, arama motorlarında daha iyi sıralamalarda çıkmanıza yardımcı olacaktır. Ancak bu teknik düzenlemeler yapılırken sadece arama motorlarının kriterlerini göz önünde bulundurup, ziyaretçileri göz ardı etmekte olmaz.

Bir sitenin sıralamalara girmesinin ön koşulu o sayfanın arama motoru robotları tarafından indekslenmiş olmasıdır. Arama motoru indekslemediği bir sayfayı, sonuçları arasında gösteremez. SEO, gerekli adımları takip ederek sitenizin en kısa zamanda indekslenmesini sağlar.

Sitenin okurlara görünen kısmında ve arka planında yapılan çalışmaların yanında birde site dışı seo çalışması yapılmalıdır. Bu çalışma temel olarak backlink çalışmasıdır. Yani kaliteli alakalı sitelerden kendi sitenize link akışının sağlanması. Backlink haricinde sosyal mecralardan alacağınız trafikte sitenizin trafiğini arttırıp Google’ın gözünde kaliteli siteler arasında yerinizi alabilirsiniz. Tabi tüm bu çalışmaları yaparken çok dikkatli olmakta fayda var zira sitenizin arama motorları tarafından kara listeye alınmasını istemezsiniz.

seo nedir

Bir diğer meselede seo’nun tanımını yaparken kullandığımız arama motorlarında üst sıralara çıkmak kavramını hangi arama motorları diye derinleştirmek gerekiyor. Türkiye’de %90 kullanım oranına sahip Google, bu çalışmayı tek başına onun kurallarına göre yapmamızı gerektiren bir veri. Seo uzun erimli, sabır gerektiren bir çalışma. Emeğinizin boşa gitmesini istemezsiniz dolayısıyla sadece Google için çalışma yapmak yeterlidir.

Seo çalışması başlı başına bir alan olduğu için temel olarak anlatmaya çalıştık. Tabi ki de arama motorlarının botları siteleri incelerken yüzlerce kritere bakıyor. Ancak biz en genel haliyle seo’nun ne olduğunu anlatmaya çalıştık.

Tabi tüm bunların yanında Google’ın son köklü değişikliğine değinmeden olmaz; Google artık sıralamalarına mobil indekse göre karar verecek. Yani artık sıralama yaparken sitenizin mobil versiyonundaki içerikler dikkate alınacak. Bu konuyla da ilgili son yazımıza buradan ulaşabilirsiniz

Önceki Yazı Google artık sıralamalarına mobil indekse göre karar verecek Sonraki Yazı Sosyal Medya Ajansı Fiyatları

İlgili Makaleler

google reklamları

Google’ın reklam servisi Adwords 15’inci yaşını kutladı

29 Ekim 2015Mehmet Kanalp

YouTube Reklam Çeşitleri Nelerdir?

15 Aralık 2016Mehmet Kanalp
crayon adwords

Google Reklamları Nasıl Ücretlendirilir?

30 Kasım 2015Mehmet Kanalp

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kategoriler

  • Facebook (15)
  • Genel (33)
  • Google Adwords (9)
  • Sosyal Medya (15)

Son Yazılar

  • Korona Krizi Süresince Dijital İletişiminiz Nasıl Olmalı?
  • Markalar İçin Dijital Pazarlama
  • Türkiye’nin Enerjisi: E-Ticaret
  • Google AdWords Reklamları
  • Bursa Sosyal Medya Ajansı

Hizmetlerimiz

  • Google AdWords Reklamları
  • Sosyal Medya Yönetimi
  • Web Tasarımı
  • SEO
  • Facebook Reklamları
  • Instagram Reklamları
  • Google Analytics
  • Email Marketing
  • İçerik Üretme
  • Dijital Pazarlama Danışmanlığı

Hizmetlerimiz

  • Google Ads Reklamları
  • Sosyal Medya Yönetimi
  • Facebook Reklamları
  • Instagram Reklamları
  • SEO
  • Web Tasarımı
  • Email Marketing

Hakkımızda

  • Hakkımızda
  • Bizden Haberler
  • Referanslar
  • Kariyer
  • Banka Hesap Bilgisi

Yönergeler

  • Google Ads Politicys
  • Facebook Ads Politicys
  • Gizlilik

İletişim

Barış Mah. Defne Sk. Karasu İş Merkezi No:16 K:1 D:6 Nilüfer/Bursa
0542 228 8829
[email protected]
Facebook
Twitter
LinkedIn
YouTube
Instagram

© 2022 Crayon Dijital | Tüm Hakları Saklıdır